Moda spotyka się z muzyką. Spektakularny pokaz najnowszej kolekcji Macieja Zienia – „The Beatles”


26 października 2018 r. w industrialnej przestrzeni obiektu Mińska 65 odbył się spektakularny pokaz najnowszej kolekcji jednego z najlepszych polskich projektantów, Macieja Zienia, zatytułowanej „The Beatles”. Na wybiegu zaprezentowano 57 sylwetek na sezon wiosna/lato 2019, których inspiracją był kultowy brytyjski zespół tworzący w latach 60. i 70. XX wieku. Ubrania stanowiły  zaskakującą interpretację tamtych czasów i idealnie łączyły światy mody i muzyki.

Inspiracją do stworzenia najnowszej kolekcji był kultowy zespół The Beatles.  Maciej Zień połączył charakterystyczny styl muzyków i trendy panujące w czasach świetności bandu, w latach 60. i 70. XX wieku, z nowoczesnymi rozwiązaniami  i elementami street style’u. Różnorodność barw, szlachetne tkaniny i ręcznie tkane wzory to tylko niektóre elementy wykorzystane w kolekcji „The Beatles”. Dominują w niej charakterystyczne dla projektanta sukienki koktajlowe  i wieczorowe. W kolekcji nie zabrakło jednak takich elementów jak dzwony, golfy i szerokie rękawy oraz interpretacji garnituru smokingowego, znaku    rozpoznawczego zespołu.

Zaprezentowana kolekcja to przede wszystkim szlachetne tkaniny, takie jak muślin czy jedwab. Wśród sylwetek dominują koronki, które wykorzystane zostały również jako zmysłowe detale oraz plisy charakterystyczne dla lat 70. i printy,  takie jak wzór monstery czy krokodyla. Zaskakującym elementem kolekcji są pióra, które stanowią interpretację modnych w tamtych czasach futer. Projektant wykorzystał ręcznie naszywane kwiatowe aplikacje, wstążki, koraliki, kamienie i kryształy Swarovskiego, co nadało niepowtarzalnego charakteru  każdemu z projektów. www.zien.pl

zdjęcia: Filip Okopny/Fashion Images